Klachtenprocedure NBO
Klacht
Noordelijk BeroepsOnderwijs hanteert een klachtenprocedure. U kunt een klacht indienen als u vindt dat u op een incorrecte wijze bent behandeld door een medewerker, als u niet tevreden bent over het onderwijs of een onderwijsvoorziening. U kunt geen klacht indienen tegen een toetsuitslag.
Procedure
We verzoeken iedereen die een klacht heeft, dit eerst te bespreken met de betrokken medewerker. Dit kan per mail, per telefoon of face to face. Als dit niet tot een oplossing leidt, dan kan de klacht schriftelijk en ondertekend per mail of per post aan de opleidingscoördinator worden voorgelegd. U ontvangt binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging. De opleidingscoördinator neemt de klacht in behandeling door alle betrokkenen te horen over de casus en hier zelf verder onderzoek naar te doen. De opleidingscoördinator komt binnen 4 werkweken bij u terug op uw klacht. Als het niet lukt om binnen 4 werkweken terug te komen op de klacht, dan wordt u hier uiterlijk binnen 3 werkweken van op de hoogte gesteld en hierbij wordt aangegeven op welke termijn u reactie op de klacht kunt verwachten. De inhoudelijke reactie op de klacht kan -afhankelijk van de inhoud van de klacht- schriftelijk of in een gesprek. Bij dit gesprek kan mevrouw Van der Gang (observant) aanwezig zijn als onafhankelijke derde. Wanneer dit gesprek niet tot tevredenheid van beide partijen leidt, kan zij zich nogmaals over de zaak buigen. De observant zal uiteraard beide partijen spreken over de inhoud van de klacht. De observant doet hierin een voor beide partijen bindende uitspraak. Deze uitspraak is alleen bij de rechter te veranderen. Noordelijk BeroepsOnderwijs zal eventuele consequenties naar aanleiding van de uitspraak uiteraard zo snel mogelijk afhandelen.
De observant is bereikbaar door te mailen naar: f.a.vandergang@gmail.com.
Termijn
Klachten die betrekking hebben op gevolgde vakken of een gevolgde opleiding, dienen binnen 3 maanden na ontvangst van het diploma of de certificaten ingediend te worden. Na dit termijn kunnen er geen klachten meer in behandeling genomen worden over reeds afgesloten processen.
Vertrouwelijkheid
Uiteraard behandelen we uw klacht vertrouwelijk. Alleen medewerkers van Noordelijk BeroepsOnderwijs zullen toegang hebben tot de informatie met betrekking tot de klacht en worden door iedereen als geheim te houden informatie beschouwd. Als de klacht betrekking heeft op een persoon, dan heeft diegene ook het recht om op de hoogte gehouden te worden van de voortgang van de procedure, ook als dat iemand buiten de medewerkers van Noordelijk BeroepsOnderwijs betreft.
Bewaring
Iedere ontvangen klacht zal door Noordelijk BeroepsOnderwijs geregistreerd en bewaard worden. Naast de klacht zelf zullen ook alle bijbehorende documenten en communicatie bewaard worden. Alle informatie wordt zo bewaard dat dit voor niemand anders dan de maten van Noordelijk BeroepsOnderwijs toegankelijk is. Alle gegevens worden bewaard voor de duur van 5 jaar.